.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امام جمعه محمودآباد در آیین تجلیل از خبرنگاران:
نمره مردودی به تلویزیون مازندران می‌دهم
حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی با انتقاد شدید از رسانه ملی در مازندران ابراز داشت: بنده نمره مردودی به سیمای مازندران می‌دهم.
نمره مردودی به تلویزیون مازندران می‌دهم

امام جمعه محمودآباد با انتقاد شدید از رسانه ملی در مازندران ابراز داشت: بنده نمره مردودی به سیمای مازندران می‌دهم.

حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی امام جمعه محمودآباد بعدازظهر ديروز (پنجشنبه) در آیین تجلیل از فعالان عرصه اطلاع رسانی و خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اینکه از روز خبرنگار در 17 مرداد فاصله گرفتیم، گفت: به همین دلیل روز خبرنگار در محمودآباد از تب و تاب افتاده است.

اسماعیلی با ابراز خرسندی از برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران تصریح کرد: خبر یا حرف و سخن، ساخته و پرداخته عنصر فیزیکی انسان یعنی زبان است که مباحث وسیعی در این زمینه در قرآن کریم عنوان شده است.

وی با مصداق شعر «تا مرد سخن نگفته باشد، علم و هنرش نهفته باشد» زبان هر فرد را بیانگر شخصیت او دانست و تصریح کرد: سخن می‌تواند همچون شجره طیبه یا خبیثه یعنی هم منشا برکات و هم منشا تزلزل و آسیب باشد.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: خبر رسانی از طریق زبان انسان از نظر ائمه جایگاه مهمی دارد که پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید:«راستی و درستی قلبی هر انسانی به زبانش بستگی دارد».

رئیس شورای فرهنگ عمومی محمودآباد ادامه داد: هر چه انسان می‌خواهد به عنوان خبر در جامعه منتشر کند باید در راستای هدایت جامعه باشد و جنبه‌های مثبت و منفی آن را در نظر بگیرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در منابع مختلف می‌توان صفات خبرنگار خوب و متعهد را مشاهده کرد، تصریح کرد: بنده نیز با مراجعه به منابع اینترنتی صفحات زیادی در این باره مطالعه کردم که بارزترین صفت برای یک خبرنگار از نظر من این است که خبرنگار باید به دنبال خبر صادقانه و صحیح باشد و همچنین یک خبرنگار باید شم بالای خبری داشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: معتقدم خبرنگار نباید به سوی انتقاد برود بلکه باید راهکار ارائه کند و اگر به مطالبات رهبری از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه توجه کرده باشیم، رهبری تاکید دارند که خبرنگار نباید به آشفتگی کشور کمک کند چرا که برخی اظهارنظرها در مطبوعات آرامش جامعه را برهم می‌زند.

امام جمعه محمودآباد خبرنگاران را بخش مهمی از حلقه اتصال بین مردم و مسئولان دانست و گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، ارتباط مردم و مسئولان بسیار نزدیک است که خبرنگاران در این بین نقش بسزایی داشته‌اند در حالی که این ارتباط در قبل از انقلاب وجود نداشت.

اسماعیلی آموزش حرفه‌ای برای خبرنگاران را ضروری دانست و افزود: پیشنهاد می‌کنم دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران در شهرستان در نظر گرفته شود که این کار به ارتقای سطح دانش خبرنگاران کمک می‌کند.

امام جمعه محمودآباد در بخش پایانی صحبت‌های خود با انتقاد شدید از رسانه ملی در مازندران ابراز داشت: بنده نمره مردودی به سیمای مازندران می‌دهم چرا که در سرزمین علوی و شیعه محور در ایام ماه مبارک رمضان برنامه درخور پخش نمی‌شود.

وی همچنین از پخش نماز جماعت روحانیون و علمای دیگر استان‌ها ابراز گله‌مندی کرد و افزود: در استانی که مهد علمای بزرگ و برجسته جهان اسلام است چرا نماز جماعت علمای دیگر استان‌ها پخش می‌شود که این کار نیز از ضعف‌های عمده سیمای مازندران است.

این مسئول همچنین عدم پخش برنامه مناسب در روز خبرنگار از سوی سیمای طبرستان را از نکات قابل تامل برشمرد و اضافه کرد: شهرستان‌ها چه سهمی در سیمای مازندران دارند و همانطوری که اعتبارات و امکانات در چند شهرستان نزدیک مرکز استان توزیع می‌شود در این زمینه نیز شهرستان‌های دورتر سهمی ندارند.

به  گزارش فارس، وی در پایان خبرنگاران را نخبگان جامعه دانست و اذعان داشت: باید همه مدیران با این نگاه به خبرنگار توجه داشته باشند و خبرنگاران نیز راهگشای مدیران در پیشبرد عملکرد باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

دانشجو 27 مرداد 1391
برخي سوتي هاي اين شبكه :
1 - وسط اخبار پس از قرائت خبر تصادف و درگذشت چند تن از مهندسان گاز مازندران گوينده ي خبر از طرف اداره ي خود( صداو سيماي مازندران ) به شركت گاز استان وسط اخبار تسليت مي گويد پس پارچه و بنر براي چيست مگر تمام مردم استان مازندران كارمند اين دو اداره اند !! كه ملت رو به سخره ميگيريد و جلوي ملت بده و بستون بين دو اداره از مال بيت المال استفاده ميكنيد

2 - اگر يك دهيار يا بخشدار يا مقام بالاتر ..... از صداوسيماي استان تشكر كنند حتما اين تشكر رو پخش ميكنند اما انتقاد رو نه - اشكال نداره واي به روزي كه بگندد نمك


3- اگر شبكه 3 ليگ برتر از يك رشته ورزشي را پخش نكند سيماي استاني هم آن رشته را پخش زنده نمي كند حتي كشتي
و ....
نا شناس 27 مرداد 1391
متاسفانه صداو سیما ی مرکز مازندران از اینکه برخی از رابطین خبری در شهرستان ها دکان ...راه اندازی کرده اند نظارتی ندارد. آن هم به دلیل این است که فلان سر دبیر خبری و یا .... با آن خبرنگار بده بستان دارند.تا جائتیکه در بعضی از شهزستان ها حتی فرماندار ، شهردار و ارشاد آن شهر را برای گرفتن پول تهدید می کنند .بماند از اینکه این افراد در شهر رابط دلالانی هستند که به سوء شهرت معروفند.
نا شناس 28 مرداد 1391
سلام بر با شهامت ترین امام جمعه استان مازندران.که حرف دل همه مازندرانی ها رو زد .انگار صدا وسیمای مازندران انحصار همین جند بازیگره اونم . . . . . .
-- 28 مرداد 1391
واقعا راست میگه صدا و سیمای مازندران جز چند برنامه تکراری پخش شده از استانهای دیگر و یا پاتخت و برنامه کارکرون و نوروز دیگه برای مردم چی داره مردم استان شدند مسخره اونها با این اوصاف فکر میکنید کسی دنبال کانالهای اونوری نمی ره حتما میره .
نا شناس 28 مرداد 1391
صداي سيما مازندران شده محل كسب درآمد اقتصادي براي آقاي .......... و ساخت و ساز براي آقاي ................. واقعا سكوي پرتاپ شده براي عده اي خاص متاسفم براي مازندران بزرگ كه اينا مديران رسانه ايش هستند.****************************************
عمار 28 مرداد 1391
لطفا کسی نظر بده که در این مورد تخصص داشته باشه
هرچند تو این دوره زمونه همه کارشناس همه چی هستن ، وقتی یه بچه میشه شهردار یه تازه به دوران رسیده هم سایت میزنه و میشه شمال نیوز
اقای شمال باز تو تلوزیون حرفتو گوش ندادن داری تلافی میکنی ؟؟؟
از بنده خدا که خجالت نمیکشید از خود خدا خجالت بکشید منظورم همتونید از دم
نا شناس 30 مرداد 1391
آقا صدا و سیما مازندران شده باند بازی اصلا بفکر برنامه سازی نیستند اونوقت ها آقای شجاعی بود تلتکس داشتیم برنامه های شاد داشتیم ولی الآن نمی دونیم اونجا دارن چکار می کنند آقای ضرغامی که روزی رزمنده جنگ بود (خودم در کردستان با او آشنا شدم) ولی در مرکز مازندران صدا سیما شده محلی برای سود جویی آقای ..... و ساخت و ساز همان آقا (با سرمایه انسانی و کار فرماهای .... )به نظر من در صدا و سیمای استان ما هیچ بازرسی وجود ندارد
نا شناس 30 مرداد 1391
به نظر من روابط عمومی اسبق این کامنت رو زده و از حیثیت دوستانش دفاع کرده . آخه آقای محترم شمال نیوز حرف امام جمعه محترم رو زده که حرف همه مردم هم هست آدم با کامنت شما شک می کنه که اون تو شماها دارین چکار می کنید . اول اینکه شما هنوز نمیدانید که شهردار محترم ساری یکی از سرمایه های این نظام هست وانگهی ایشان الآن در این قصه شما کجا بود من فقط برای شما متاسفم برید خودتون رو اصلاح کنید و از شمال نیوز و شهردار ایراد نگیرید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.